Звернення щодо неприпустимості скасування обов'язкового вивчення мови та історії у вишах

Шкільний учитель

#51 Re: Re: Треба уточнити

2015-01-30 12:46

#46: СВ - Re: Треба уточнити 

 Усвідомлюю: переконати людину, яка впевнена, що сучасні українці з вищою освітою бездоганно/ на належному рівні володіють державною мовою в професійній сфері і нема жодної потреби вивчати її в університеті, у протилежному непросто. Проте... По-перше, Ви вважаєте, що формування мовної особистості - справа винятково загальноосвітньої школи. А там програма стандарту "Української мови" для 10-11 кл. - аж 1 год/тижд., 2 год - для учнів 8-9 кл.! По-друге, теперішній вишівський курс має назву "Українська мова (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)" = "Фахова мова" (не бачу суттєвої різниці). Навчання особливостей фахової термінології (про яку Ви пишете)- тільки частина курсу поруч з роботою зі спеціальними словниками,  мовного оформлення кваліфікаційних праць тощо (хоча не думаю,що назва особливо принципова, важливіший, погодьтеся, зміст). По-третє, "правила офрмлення", скажімо, наказу чи службових листів шкільна програма таки не передбачає. І ще. Історія лінгвоциду щодо української мови вже фіксує можливість вільного вибору: 1958 р. — закріплення у ст. 20 Основ Законодавства СРСР і союзних республік про народну освіту положення про вивчення усіх мов, крім російської, за бажанням батьків учнів. Що з цього вийшло - відомо. Сьогодні платимо кров"ю... І за це теж. У СЬОГОДНІШНІЙ Україні вивчення державної мови  має бути частиною державної мовної політики! А згодом - побачимо...

СВ

#52 Re: Re: Re: Треба уточнити

2015-01-30 12:55

#51: Шкільний учитель - Re: Re: Треба уточнити 

Спрощу: я кажу, що безграмотні українці можуть замітати подвір"я чи розвантажувати вагони, чи мити підлогу, чи працювати санітарами, чи робити сайти, чи писати картини, чи ставити вистави, чи будь-інше, що НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ ВСТУП ДО ВНЗ.

Я хочу ГРАМАТИЧНУ ДИСКРИМІНАЦІЮ: ніяких неуків у вишах.

І це закладене у правилах вступу, втім "спільнота" хоче "жити по-новому, але як завжди".

Оформлення кваліфікаційних робіт: я трушуся. Це правила оформлення разом з ваком, даком чи як ще назвуть ту потвору треба скасувати, а не псувати життя молодих науковців, навчаючи цієї маячні.

Шкільний учитель

#53 Re: Re: Re: Re: Треба уточнити

2015-01-30 13:08

#52: СВ - Re: Re: Re: Треба уточнити 

 Нащо спрощувати - Ваша позиція і без цього зрозуміла й очевидна. А ВАКи й ДАКи тут і зовсім ні до чого: йдеться про культуру наукової мови.

СВ

#54 Re: Re: Re: Re: Re: Треба уточнити

2015-01-30 13:19

#53: Шкільний учитель - Re: Re: Re: Re: Треба уточнити 

 Яку саме "наукову мову"? Ту, де "без вигуків, епітетів, але з горою термінів та професіоналізмів" - це і мавпа запам'ятає за 15 хвилин (а проти термінологічного курсу я не заперечую), чи той неорадянський "вельмишановний головуючий, шановні колеги, відвідувачі"? Там де "концепти православ"я в полісемічній рецепції" - то це псевдомова, яка має за мету КАМУФЛЮВАННЯ БЕЗЗМІСТОВНОСТІ.

Тоді як змістовні наукові статті (і бісові "кваліфікаційні" роботи) пишуться зрозумілою нефахівцю мовою + "без вигуків, епітетів, але з горою термінів та професіоналізмів" 

Студент_97

#55 Re: Re: Re: Треба уточнити

2015-01-30 13:23

#51: Шкільний учитель - Re: Re: Треба уточнити 

 Закон 1958 р. говорив взагалі про освіту, як початкову, так і середню, і вищу. Ніхто не каже про факультативне вивчення української мови та історії в школі. Школа дає базові знання. В моєму випадку, як програмісту, вся література буде на англійській мові. Роботу з діловими паперами (накази, заяви і т.д.) я проходив в 10-11 класах. Мені цього достатньо. Писати і спілкуватися в професійному плані з іншомовними людьми я буду англійською, бо це мова спілкування з іншими "комп'ютерними" колегами. А лінгвоцидом я б назвав закриття українських шкіл і засилля російськомовної преси і літератури, от в школі я вивчав як і англійську, так і російську, хоча й не живу в великому місті, і люди практично не розмовляють російською. Оце лінгвоцид. А забивати голову непотрібними знаннями аж ніяк нелогічно.

Студент_97

#56 Re:

2015-01-30 13:34

#50: Наталія -  

 Проблема в тому, що матеріал, який дається на непрофільних спеціальностях, мало чим відрізняється від шкільного курсу. Я ніяких нових знань не отримав. Семінари, зазвичай, це списані з якоїсь першої-ліпшої книжки тексти і завчені, щоб здати і забути. Нема діалогу. Студенти не відчувають зв*язку з історією, хоча по суті вони і творять історію. А філософія? З чого складається курс філософії в університеті? Тома Аквінський, Декарт, Кант, Гегель, Маркс, Ніцше, Сковорода і їх ідеї. Щось таке "сферичне в вакуумі", а в житті - все інакше.

СВ

#57 Re: Re: Re: Re: Треба уточнити

2015-01-30 13:47

#55: Студент_97 - Re: Re: Re: Треба уточнити 

 Так отож!

Чим зайняті академічні інститути (літератури, філософії та ін.)? Вони трупи. Їх немає. У них є поодинокі люди (напр. проф. Володимир Литвинов), які у вільний від роботи час створюють додану вартість (тут: унікальні переклади з латини працб українських філософів Станіслава Оріховського, Теофана Прокоповича та ін.).

З гуманітарних акад. інст. існує тільки Ін-т археографії та джерелознавства: навіть з Януковичем і К гуманітарій кроку не міг зробити, щоб не наштовхнутися на їхній доробок. 

Хто з гуманітаріїв чув про Amazon/CreateSpace? Хто хоч уявляє, про що це?

А це про безкоштовний друк книжок! І для цього потрібна англійська на рівні орангутана, а не спецкурс "Заповнення документів облікової картки особової справи здобувача наукового ступеня канд. ... н. ордєна імені лєніна красной звєзди ДАК ВАК МінМолодьСпорт України"

Якщо взяти прам"ятник Леніну і причепити туди голову Бандери, він залишиться радянським.

Просто треба дати можливість українським фахівцям займатися роботою, а не виконувати чиїсь забаганки. І в цьому бажання міністра освіти можна тільки підтримати.

Бо історія від Яковенко - цікава, Бладлендз - цікаво, Винайдення Східної Європи - цікаво, Оріховський - цікаво, Дрогобич - захоплює, Прокопович - початки української фізики.

А в підручнику історії досі "класове гноблення сільського українського  народу польською католицькою шляхтою".

СВ

#58 Re: Re:

2015-01-30 13:54

#56: Студент_97 - Re:  

 І "концепції буття". Я - лікар ("і кажу про це охоче і з гордістю" - просто погугліть цю фразу, впевнений, що половина високочолих гуманітаріїв, які тут сидять, не вкурила звідки цитата!!! Філософи-україністи, блін.) і мені байдуже на марення античних про буття\небуття, коли я знаю, що смерть мозку - це фінал людського буття у існуючій формі.

Крапка. Чи хтось хоче, щоб лікарі розповідали помираючим пацієнтам про різні версії того, що відбувається? За Аристотелем вони і так не існували, а Ісус обіцяв подойбічне життя, а згідно з буддистами вони перетворяться у шимпанзе.

І все це чудовим "науковим" стилем: "в результаті опрацювання запропонованого матеріалу та пошуків у довідковій та науковій літературі було здійснено аналіз великого масиву даних, що свідчить про те, що немає підстав надавати пацієнту послуги реанімації, бо філософи кажуть, що рано чи пізно він і так помре" (для некандидатів обов"язкова рецензія наукового керівника; праці докторів друкуємо безкоштовно, бо без докторів нам не дадуть ваківський папірець, що свідчить, що всі буквочки ми ставимо згідно з його ж нормами.). 


Гість

#59

2015-01-30 18:13

sgidna si smistom! Djakuju sa inizyatywu ta gromadsku posyziju!

Гість

#60

2015-01-30 19:50

Цей наказ Квіта - це ганьба України після Майдану!

Підписант

#61

2015-01-31 18:48

Опубліковане звернення, власне, тільки  започатковує дискусію і робить її прозорою для громадськості. Навіть побіжний аналіз коментарів підтверджує дві нагальні проблеми. Перш за все це стосується української мови у вишах. Очікувана реакція міністерства - "дисципліну ж не виводять з програм університетів, а лише змінюють її статус  - університети та студенти можуть обирати". В умовах, коли закон "Про мову" (який саме, до речі?) не захищає державну мову на всіх рівнях, такий крок є небезпечним. Зміни в освіті, без сумніву, необхідні. Тож дискутувати потрібно про зміст навчальної дисципліни "Українська мова (за професійним спрямуванням)", яка за нормативними вимогами багато в чому повторює шкільний курс. А школа теж повинна змінювати мовні пріоритети. Відповідно до вікових, психологічних та ін. вимог потрібно забезпечити базовий рівень володіння мовою. У вишах треба вибудувати наскрізну мовну траєкторію, диверсифіковану відповідно до напрямку навчання, інтегровану в дисципліни професійного циклу. Хіба технар чи медик не повинен чітко, зрозуміло, грамотно, переконливо викладати думку на папері чи в усному фаховому (і не тільки) спілкуванні?! Чи так уже й багато взірців навколо?!     

Анатолій з Харкова

#62

2015-02-01 20:16

Не можна збудувати нову Україну без знань мови та історії. Якщо хтось хоче вилучити ці предмети, то він, певно, дбає про іншу державу... На ці граблі ми вже наступали, можливо, треба надавати по руках тим, хто нам підставляє їх ще раз!?


Гість

#63

2015-02-02 20:21

Не розумію,як можна позбавляти молодих людей вивчення української мови за професійним спрямуванням та історії України? Що ж тоді вивчати - російську, китайську чи ще якусь мову? Ми ще живемо в Україні, тому ці предмети обов"язкові, а вилучити можна предмети, які необхідні тільки для всестороннього розвитку.

СВ

#64 Re:

2015-02-03 19:45

#63: -  

 Не молодих людей, а молодих недоумків, який нечесно взяли у виш. Решта вивчила мову ще у школі.

fiery lion

#65

2015-02-07 11:52

ебать, за все это время насобиралось всеголишь 630 неравнодушных людей на всю Украину которые поставили свою подпись - АХУЕТЬ, вот и живе в жопе, лучшего мы и не заслуживаем
п.с. "Нация Терпил"

СВ

#66 Re:

2015-02-07 20:22

#65: fiery lion -  

 

Мг, тубота про чистоту мовлення для вас актуальна як ніколи:)

fiery lion

#67 Re: Re:

2015-02-10 13:02

#66: СВ - ты по поовду того, чтоя пишу на русском? та мне похуй что ты думаешь, за собой смотри вася

СВ

#68 Re: Re: Re:

2015-02-10 17:14

#67: fiery lion - Re: Re:  

 Як пише пан (а пані авторка ігнорує матюччя у коментах-  вона ж за чистоту мови!) - ЕБААТЬ, ты чувак гониш!

Мені байдуже, якою мовою написаний коментар, крім укр. і рос. я можу комунікувати ще трьома, але така кількість мату та безграмотна російська у петиції про підтримку викладання української у внз викликає у мене когнітивний дисонанс.

А тепер спеціально для авторки петиції: приберіть матюччя і ксенофобію з коментарів! Здається, № 27 "їбані жиди" - ви ЦЕ толеруєте?

Тоді ОК, спілкуватимуся доступною мовою: АВТОРКА ТУПА ПИЗДА, ТУПА ПИЗДА, ТУПА ПИЗДА.

Сергій

#69 Re:

2015-02-27 14:28

#8: Оксана -  

 Тоді в обов'язковому порядку необхідно включити до навчальних планів такі світоглядні дисципліни, як основи фізики, хімії, біології, фізичної географії, маотематики. Бо без них точно не набути ні знань, ні вмінь, ні навичок (світоглядних компетенцій), що визначені освітньо-професійними програмами підготовки фахівців із вищою освітою! Логіка ж має бути в укладачів цієї петиціїї!? Не займайтеся дурницями! Визнайте публічно, що уся ця мишача возня має за мету збереження ставок викладачів на відповідних кафедрах. Нехай навіть ціною скорочення випускових кафедр, які, власне й відповідають за якість підготовки спеціаліста! Ви, автори і підписанти цієї петиції! Декларуєте необхідність руху в Європейський освітній простір, але для цього ні в чому не бажаєте поступитися, тобто волієте залишитися у минулому! То й залишайтеся там і не мутіть воду, прикриваючись псевдопатріотизмом і шантажуючи при цьому справді академічну спільноту! Блазні і брехуни! Сором вам!

Цей коментар було видалено його автором (Показати деталі)

2015-02-27 16:41


магістр біології

#71 Re: Re: Re:

2015-02-27 16:46

#58: СВ - Re: Re:  

 "РЕСПЕКТ І УВАЖУХА"

Артем

#72 Re: Re: відповідь

2015-02-27 17:00

#40: - Re: відповідь 

 А ви з великим уявленням? Насильно втулили мову в 3 семестри: по 0,8 години на тиждень! Що це за муйня? Добре, що хоч державний іспит не реалізували на практиці! Ідійоти! Чи можна насильно виховати любов? А патріотизм? Лицеміри!

Філологи-історики! Не захищайте свої ставки та посади! Якщо рухаємося до Європейського освітнього простору, то поступіться хоча б чимось, і не прикривайте свої виключно меркантильні інтереси псевдопатріотизмом! Не будьте циніками та блазнями! Борімося разом саме за ЯКІСТЬ підготовки фахівця із вищою освітою!

(На донбасі також згідно освітніх програм вивчали мову та історію... Від цього що, у тих ... зріс рівень патріотизу?)

Микола

#73 Re:

2015-02-27 17:11

#31: Олеся -  

 В укр.мові не "миндалина", а "мигдалина". Однак, у людському мозку відсутні як перші, так і другі! Є звивини... Ось чому я не вважаю за потрібне подовжувати вивчення укр.мови у виші. Однак пропоную запровадити усім гуманітаріям обов'язково вивчати основи біології, хімії та природознавства. Щоб не було таких змістових проколів! Припездки (вибачте, не стримався!)


Гість

#74

2015-02-28 10:53

Виші без мови? Нонсенс.
Тетяна Донець

#75

2015-05-22 15:28

Не завадило б також пам'ятати як зветься науковець європейського чи американського університету - ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ. Бо це прямий спадок розвитку НАУКИ. Будь-якої науки.

Щодо історії - це взагалі життєва необхідність. Якщо ми хочемо, звичайно, щоб Україна існувала. І домінувала інтелектуально.